خرید عینک, عینک آفتابی

آیا عینک آفتابی برای کودکان مفید است؟

آیا عینک آفتابی برای کودکان مفید است؟

محافظت از چشم در برابر آفتاب، صرف نظر از سن شما ضروری است. والدین همیشه از ما می پرسند که آیا فرزندانشان به عینک آفتابی احتیاج دارند؟

جواب این سوال کاملا مشخص و واضح است: “بله“. مشکلات بینایی می تواند در هر مرحله از زندگی یک فرد رخ دهد، بنابراین با زدن عینک توسط بچه ها؛ در برابر این مشکلات بینایی، پیشگیری صورت می گیرد.

عینک آفتابی اگرچه به عنوان لوازم جانبی مد استفاده می شود، اما؛ از چشم فرزند شما در برابر اشعه ماورابنفش خورشید که می تواند در اواخر زندگی مشکل ایجاد کند؛ محافظت می کند.

بیایید نگاهی به برخی از روش های محافظت عینک آفتابی از چشم کودکان در برابر مشکلات شایع چشمی بپردازیم.

مشکلات

چشم کودکان چه تفاوتی با بزرگسالان دارد؟

کودکان به عینک آفتابی احتیاج دارند زیرا؛ لنزهای چشم آنها، اشعه ماورا بنفش  را؛ بیش از چشم بزرگسالان عبور می دهند. از آنجایی که اشعه ماورا بنفش باعث آسیب به سلول های چشمی در محدوده قرنیه می شود، این امر کودکان را در معرض خطر بیشتری قرار می دهد. ما بعضی از این عوارض را در بخش بعدی شرح خواهیم داد.

یک دلیل دیگر نیز وجود دارد که ممکن است کودکان به محافظت از عینک نیاز داشته باشند و این دلیل ساده است: بچه ها تمایل دارند بیشتر در خارج از خانه به سر ببرند. قرار گرفتن در معرض آفتاب، در طولانی مدت، باعث افزایش حساسیت چشمی آنها به نور ماورا بنفش می شود که محافظت از چشم ها ضروری است.

مشکلات

چشم کودکان چه تفاوتی با بزرگسالان دارد؟چه زمانی کودک من باید از عینک آفتابی استفاده کند؟

نوزادان زیر 6 ماه نباید در معرض آفتاب قرار بگیرند، اما این امر غیرممکن است! حتما روی کودک خود کلاه بگذارید، سایه را روی صندلی کالسکه بکشید و در هر فرصتی در سایه بنشینید. وقتی کودک شما به 6 ماهگی رسید باید از عینک آفتابی استفاده کند. کودکان بزرگتر؛ وقتی بیرون از هر محیطی هستند باید از عینک آفتابی استفاده کنند. اگر کودک شما به عینک طبی احتیاج دارد، باید از عینک آفتابی/ طبی استفاده کند.

مشکلات شایع چشم ناشی از نور خورشید در سنین پایین:

عینک های آفتابی با محافظت در برابر اشعه ماورا بنفش ، 100٪ از این اشعه خورشید را مسدود می کند و می تواند احتمال بروز مشکلات بینایی را در افرادی که از سنین پایین به طور منظم استفاده می کنند، کاهش دهد. در زیر لیستی از مشکلات چشمی  ایجاد شده در کودکان توسط اشعه UV را بیان می کنیم.

eye disease2

آب مروارید:

آب مروارید هنگامی رخ می دهد که لنز چشم کدر شود. افرادی که در چشم خود دچار آب مروارید می شوند، تصاویر اطراف را شبیه به تماشای آنها، از پنجره پوشیده از سرما می بینند. از بین بردن آب مروارید معمولاً نیاز به جراحی دارد، بنابراین پیشگیری از آن، از اهمیت زیادی برخوردار است. تحقیقات نشان می دهد که قرار گرفتن در معرض اشعه ماورا بنفش می تواند احتمال بروز آب مروارید در سنین بالاتر افزایش دهد.

eye disease

ناخنک:

به این نوع تومور خوش خیم “Surfer’s Eye” نیز گفته می شود. ناخنک ممکن است هنگامی ایجاد شود که اشعه ماورا بنفش باعث تقسیم غیرطبیعی سلول های چشم شده و در نتیجه باعث رشد ضایع صورتی مانند در  قرنیه شود. ناخنک اغلب بر روی هر دو چشم تأثیر می گذارد و می تواند آنقدر بزرگ شود که بتواند کل مردمک چشم را بپوشاند. در صورت بروز این امر، بینایی به طور قابل توجهی مختل می شود.

eye disease2

فوتوکراتیت و عفونت ملتحمه:

به این شرایط مثل آفتاب سوختگی روی چشم فکر کنید! در هر حالت، اشعه ماورا بنفش ناشی از نور خورشید باعث التهاب بافت های داخل چشم می شود. فتوکراتیت هنگامی رخ می دهد که خود قرنیه ملتهب شود، در حالی که عفونت ملتحمه التهاب غشایی است که بر روی حفره چشم و پلک ها قرار دارد. این غشا به عنوان ملتحمه نیز شناخته می شود.

اگرچه قرار گرفتن چشم کودک در معرض نور مستقیم خورشید می تواند احتمال بیماری های آب مروارید و ناخنک را در سنین بالاتر افزایش دهد. با این حال، عفونت ملتحمه از موارد شایع در کودکان است و ممکن است با علائم ناخوشایند مختلفی از جمله درد و تاری دید روبرو شود.

eye disease

سرطان پوست نزدیک چشم:

ضد آفتاب برای محافظت از پوست در هنگام فعالیت در فضای باز ضروری است، اما اکثر افراد آن را نزدیک چشم نمی گذارند زیرا می تواند گزش ایجاد کند. متأسفانه، این بدان معناست که اشعه ماورا بنفش می تواند روی پوست نزدیک چشم تأثیر بگذارد و خطر سرطان پوست را در آن مناطق افزایش دهد. مانند اکثر مشکلات ذکر شده در بالا، سرطان پوست معمولاً پس از سالها قرار گرفتن در معرض اشعه ماورا بنفش ایجاد می شود .

“بنابراین هرچه زودتر محافظت از پوست اطراف چشم کودک خود را شروع کنید، تا احتمال تأثیر بر روی آن مناطق کمتر شود.

کودک

پشتیبانی از بینایی سالم با معاینات منظم چشم

همه عینک های آفتابی برابر نیستند و همه کودکان نیازهای چشمی یکسانی ندارند. بهترین روش برای یافتن عینک آفتابی متناسب با نیازها و تنظیمات فرزندتان، تعیین وقت معاینه چشم با یک متخصص واجد شرایط است. آنها می توانند تعیین کنند که آیا کودک شما به لنزهای طبی احتیاج دارد یا خیر.

بهتر است به جای لوازم جانبی، عینک آفتابی را به عنوان یک ضرورت در نظر بگیرید؛ مخصوصاً وقتی صحبت از بچه هایتان می شود. به آنها بیاموزید هر وقت بیرون رفتند از عینک آفتابی استفاده کنند تا بتوانند از همان موقع محافظت از چشم خود را شروع کنند و خطر بسیاری از مشکلات سلامتی قابل پیشگیری را کاهش دهند.

اگر به دنبال خرید عینکی زیبا باتوجه به ایده آل های خود هستید؛ مقاله ” راهنمای جامع خرید عینک” را مطالعه فرمایید.

Back to list

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *