خرید عینک, عینک آفتابی, عینک طبی

چرا باید عینک گران و با کیفیت بخریم؟

چرا باید عینک با کیفیت و گران بخریم ؟

چرا باید عینک گران و با کیفیت بخریم؟

خرید یک عینک جدید می تواند یک کار دشوار باشد. انتخاب کردن یک عینک از بین این همه طرح ها و رنگ های مختلف کار گیج کننده ای است اما، خرید عینکی با کیفیت در اولویت قرار دارد. خرید فریم های با کیفیت خوب، به همان اندازه متناسب با سبک شخصی شما مهم است. پس چرا کیفیت مهم است؟

عمر عینک:

مانند همه محصولات، هرچه کیفیت بالاتر باشد، عمر طولانی تری نیز دارد. ماندگاری عینک های با کیفیت، بسیار بالاتر از یک عینک ارزان قیمت است، زیرا قاب آنها از مواد بهتری ساخته شده است. فولاد ضد زنگ، تیتانیوم و زیل (نوعی پلاستیک سبک) از مواد رایج عینک با کیفیت بالا هستند. همچنین مواد دیگری مانند چوب یا شاخ وجود دارد که با کیفیت بالا نیز در نظر گرفته می شوند.  این مواد نه تنها ظاهر بهتری دارند بلکه عملکرد بهتری نیز دارند.

عینک های با کیفیت تمایل دارند که؛ لولاهای محکم تری با چند نقطه تقویت کننده داشته باشند که به قاب کمک می کند تنظیمات خود را حفظ کند و در برابر سایش روزمره بهتر نگه داشته شود.

کیفیت عینک:

عینک های ارزان قیمت از مواد بی کیفیت، مانند فلزات یا پلاستیک های بی کیفیت ساخته شده اند. فلزات تحتانی، مانند نیکل، می توانند باعث تحریک پوست شوند و ممکن است به راحتی خم شوند، بنابراین تنظیم آنها به خوبی در بینی و گوش امکان پذیر نیست. فلزات تحتانی اغلب در نقاط لحیم کاری (جایی که دو قطعه با هم جوش داده می خورند) می شکنند، و قاب ها را از وسط پل بینی، به نصف تقسیم می کنند.

پلاستیک های بی کیفیت نیز با سهولت بیشتری می شکنند: لولاها از هم جدا می شوند یا بر اثر ضربه یا وزن عینک؛ خرد می شوند. همچنین به احتمال زیاد دچار سایش و تغییر رنگ می شوند.

هزینه عینک:

عینک های با کیفیت پایین فقط در معرض آسیب، شکستگی یا خم شدن نیستند. آنها عمر کمی را دارند و زود از بین می روند؛ بنابراین، شما ناگزیر هستید که عینک جدیدی به فاصله زمانی کمی بخرید که هزینه بیشتری را می پردازید.  عینک های با کیفیت معمولا ضمانت های بهتری دارند.  بنابراین در صورت شکستن، خم شدن، می توانید آنها را بدون هیچ گونه هزینه اضافی تعویض کنید.

هنگام پرداخت هزینه عینک با کیفیت، هزینه لنزهای با کیفیت را نیز پرداخت می کنید.

پوشش لنز ها:

عینک های با کیفیت بالا معمولاً با دارای پوشش های پیشنهادی مثل: محافظت در برابر اشعه فرا بنفش، مقاومت در برابر خراش، ضد تابش های خیره کننده،ضد بخار و … هستند.

وقتی صحبت از محافظت از چشمان شما در برابر اشعه مضر فرابنفش می شود، جستجوی برچسب های ضد فرابنفش مهمتر از برچسب قیمت است. تا زمانی که عینک های شما از 99٪ تا 100٪ از اشعه ماورا بنفش جذب نکنند، آن عینک ها ارزش خریدن را ندارند.

لنزهای با کیفیت پایین، که اغلب پلاستیکی هستند، یا از همه این مزایا چشم پوشی می کنند و یا پوشش هایی از رده خارج و بی کیفیت را ارائه می دهند که پس از مدتی از بین می روند.  لنزهای انتقالی لنزهایی هستند؛ که در زیر نور خورشید تیره می شوند و به عینک آفتابی تبدیل می شوند.

کیفیت پایین می تواند به این معنی باشد که لنزهای شما در نور صحیح تغییر نور نمی دهند، یا خیلی کند تغییر می کنند و به جای کمک به بینایی مانع می شوند.

زیبایی:

همچنین لازم به ذکر است که، گرچه کیفیت بخشی از آن مربوط به راحتی و اثربخشی است، اما در مورد کیفیت زیبایی نیز است.  عینک طراح های برتر، بهتر به نظر می رسند  و برای تناسب بهتر طراحی می شوند.  رنگ و طرح؛ فلزات و پلاستیک های بی کیفیت نیز از فلزات و پلاستیک های با کیفیت، کاملاً متفاوت هستند.

اصلاح بینایی:

از هر نکته ای که بگذریم، کیفیت تاثیر زیادی را در بهبود بینایی ما دارد. اگر عینک بی کیفیتی را انتخاب کنید، یعنی چشم های خود را در مرض آسیب قرار داده اید.

لنز های بی کیفیت نمی توانند نور ورودی را کنترل کنند و باعث می شود از قرنیه شما نور بیشتری عبور کرده و به بخش شبکیه شما آسیب برساند. آسیب های عینک بی کیفیت بر روی چشمان شما پر هزینه، و گاهی غیر قابل تغییر است و تا سالیان سال با شما می ماند. پس انتخاب یک عینک با کیفیت خیلی مهم و ارزشمند است.

بنابراین اگر می خواهید بهترین ظاهر خود را داشته باشید و بهترین خود را ببینید، به یاد داشته باشید که کیفیت اصلی ترین ویژگی برای هر محصولی است.  عینک های با کیفیت بالا قیمت بالاتری خواهند داشت، اما بینایی و عملکرد آنها بهتر طراحی شده است.  سبک و بینایی خود را به عینک های با کیفیت پایین وابسته نکنید.  شما و چشمانتان لیاقت بهترین ها را دارید. اگر به دنبال عینکی زیبا متناسب با ایده آل های خود هستید، مقاله “راهنمای جامع خرید عینک” را مطالعه نمایید.

Back to list

  1. nd گفت:

    دقیقا. به قول انگلیسیها من انقدرپولدار نیستم که چیز ارزون بخرم

    1. Shabnam Tanbakooie گفت:

      دقیقا نظر شما کاملا درسته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *