خرید عینک, عینک آفتابی, عینک طبی

چه خوراکی هایی باعث تقویت بینایی می شود؟

چه خوراکی هایی باعث تقویت بینایی می شود؟

بیشتر اوقات ما، زیاد به بینایی خود فکر نمی کنیم تا اینکه مشکلی پیش بیاید. با توجه به این واقعیت که ما در دوره “بیش از حد اطلاعات” زندگی می کنیم، زندگی بسیار شلوغ شده و جایی برای اطلاعات اضافی نداریم. تا زمانی که سیگنال های هشدار ما را بیدار نکند، بعضی اوقات نمی دانیم که چه چیزی به درستی کار نمی کند. سیگنال های هشدار شامل؛ تاری دید، سردرد و یا علائم آبریزش چشم است. با این حال، بسیاری از مواردی که می بینیم با یک قدم ساده قابل پیشگیری و یا ممانعت از آن هستند.

یک قدم قدرتمند و ساده که می توانید در محافظت از حس بینایی ارزشمند خود بردارید، توجه به رژیم غذایی خود است.

ببین چی می خوری!” ما اغلب نقاط  مشترکی، بین بینایی و آنچه برای صبحانه، ناهار یا شام خورده ایم پیدا نمی کنیم اما باید این کار را انجام دهیم. هنگامی که به آنچه می خوریم، توجه کنیم؛ خود را قادر می سازیم که مراقبت بهتری از بینایی خود داشته باشیم.

بنابراین، ما فکر کردیم که می توانیم با تهیه یک “چک لیست” سریع از غذاهایی که عوامل بهداشتی قدرتمند و سرشار از آنتی اکسیدان هستند، به شما کمک کنیم.

در این صورت دفعه بعدی که برای خوردن برای خوردن غذا بیرون رفتید یا در فروشگاه های مواد غذایی برای خرید برنامه هفتگی وعده غذایی خود، قرار داشتید؛ به موادی که در لیست مواد غذایی خود قرار می دهید، توجه می کنید.

question

چرا تغذیه برای داشتن دید خوب مهم است؟

ربکا جی تیلور،چشم پزشک در نشویل تنسی، می گوید: “برخی از مواد مغذی به طور کلی چشم را سالم نگه می دارند و برخی از آنها خطر بیماری های چشم را کاهش می دهند.”

داشتن یک رژیم غذایی کم چربی و سرشار از میوه ها، سبزیجات و غلات کامل می تواند نه تنها به قلب بلکه به چشم ها نیز کمک کند.

چشمان شما از طریق اکسیژن و مواد مغذی به عروق کوچک متکی است، همانطور که قلب به عروق بسیار بزرگتر متکی است. سلامت آن شریان ها به چشم شما کمک می کند.

fish-1

ماهی:

ماهی های آب سرد مانند ماهی آزاد، ماهی تن، ساردین و ماهی خال خالی؛ سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند، که ممکن است به محافظت در برابر خشکی چشم، تخریب ماکولا و حتی آب مروارید کمک کند. اگر غذاهای دریایی نمی خورید، می توانید با استفاده از مکمل های روغن ماهی یا مصرف مکمل های گیاهی حاوی روغن دانه توت سیاه یا روغن دانه کتان، مقدار زیادی امگا 3 دریافت کنید.

vegtable

سبزیجات:

سبزیجات اسفناج، کاهوی کلمی و بروکلی،  مملو از لوتئین و زاگزانتین ( lutein & zeaxanthin )، رنگدانه های مهم گیاهی است که می تواند به جلوگیری از تخریب ماکولا و آب مروارید کمک کند. نخود فرنگی و آووکادو نیز منابع خوبی برای جذب آنتی اکسیدان توسط بدن هستند.

egg

تخم مرغ:

ویتامین ها و مواد مغذی موجود در تخم مرغ، از جمله لوتئین و ویتامین A (که ممکن است در برابر شب کوری و خشکی چشم محافظت کند) سلامت و عملکرد چشم را تقویت می کند.

nut

غلات کامل:

یک رژیم غذایی حاوی مواد غذایی با شاخص گلیسمی پایین (GI) می تواند به شما در کاهش خطر ابتلا به تخریب ماکولای وابسته به سن کمک کند.

“کربوهیدرات های تصفیه شده را با برنج قهوه ای، جو دوسر کامل، نان و پاستا با گندم کامل مبادله کنید.” ویتامین E ، روی و نیاسین موجود در غلات کامل نیز به ارتقا سلامت کلی چشم کمک می کند.

furit

میوه و مرکبات:

پرتقال، گریپ فروت، لیمو و توت سرشار از ویتامین C هستند که ممکن است خطر آب مروارید و تخریب ماکولا را کاهش دهد.

nuts

آجیل و خشکبار:

پسته، گردو و بادام؛ سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 و ویتامین E هستند که سلامت چشم شما را تقویت می کنند.

beans

حبوبات:

لوبیا دو چشم، نخود چشم سیاه و عدس منابع خوبی از بیوفلاونوئیدها و روی هستند  و می توانند به محافظت از شبکیه چشم کمک کرده و خطر ابتلا به تخریب ماکولا و آب مروارید را کاهش دهند.

oil

روغن ماهی، روغن بذر کتان و روغن دانه توت سیاه:

این مکمل های فوق العاده حاوی اسیدهای چرب امگا 3 هستند و فواید زیادی برای سلامت چشم دارند، از جمله کمک به جلوگیری یا کنترل سندرم خشکی چشم و همچنین کاهش خطر تخریب ماکولا و آب مروارید.

با خوردن دانه های آفتابگردان که منابع بسیار خوبی از ویتامین E و روی هستند، به سلامت چشمتان کمک کنید.

meat

گوشت گاو:

گوشت گاو بدون چربی در رژیم غذایی می تواند سلامت چشم شما را تقویت کند. گوشت گاو حاوی روی است که به بدن شما کمک می کند ویتامین را جذب کند و ممکن است در کاهش خطر ابتلا به تخریب ماکولا در اثر افزایش سن نقش داشته باشد.

چشم، یکی از مهم ترین اعضای بدن به حساب می آید. پس سلامت آن و جلوگیری از مبتلا شده به بیماری های چشمی؛ بسیار مهم است.

شما چه مواد غذایی دیگری را برای تقویت چشم می شناسید؟

Back to list

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *