خرید عینک

چه زمانی عینک به گوش های شما آسیب می زند؟

چه زمانی عینک به گوش آسیب می زند

چه زمانی عینک به گوش های شما آسیب می زند؟

“عینکی که چند روز پیش خریده بودم، خیلی سفت است، گوشم را اذیت می کند. هر 15 دقیقه یکبار مجبورا عینک را بردارم تا سرم را به خاطر سردرد، ماساژ دهم.”

اگر شما هم با همچنین سناریویی آشنا هستید و از این موضوع رنج می برید، پس تا آخر مطلب را بخوانید تا علت این مشکل و راه حل آن را بیابید.

چرا عینک گوش هایم را آزار می دهد؟

علل:

1. به احتمال زیاد، درد ناشی؛ از تنظیم نادرست عینک است. هر یک از ما شکل سر منحصر به فردی داریم و عینک های ما باید شخصی سازی شوند.

2. گاهی اوقات دردی که در پشت گوش خود احساس می کنید؛ به دلیل اندازه قاب ها است. همه سبک ها و اندازه های قاب برای هر شکل سر مناسب نیستند و در بعضی موارد می توانید فریم هایی را که برای شما تنگ هستند، تهیه کنید.  این امر می تواند منجر به سردرد شود زیرا عینک روی گردش خون پشت گوش شما تأثیر می گذارد.

3. واکنش آلرژیک به قاب عینک در قاب های فلزی بیشتر از پلاستیک است. به ویژه فولاد ضد زنگ برای کسانی که به نیکل حساسیت دارند، آلرژی ایجاد می کند.

4. برای اکثر عینک ها، معمولاً دسته عینک به نزدیک گوش خم می شود تا از لغزش عینک کاسته شود. با این حال، ممکن است این خم شدن؛ گوش ها را نیز فشرده کرده و باعث آسیب دیدن آنها شود. توجه داشته باشید که بیشتر دسته های عینک از پلاستیک های سخت یا فلز ساخته شده است.

5. فشار نیرویی است که بر روی یک منطقه تماس ایجاد می شود. وقتی سطح تماس کم باشد، فشار بیشتر خواهد شد یک قاب عینک سیم مانند، ممکن است سبک باشد اما سطح تماس آن کوچکتر است. برعکس، یک قاب بزرگتر اگرچه سنگین تر است، اما ممکن است سطح تماس بیشتری داشته باشد و این ممکن است فشار را کاهش دهد. با این حال، اگر دسته خیلی بزرگ باشد و به خوبی در بالای گوش قرار نگیرد، ممکن است نقاط دردناک دیگری ایجاد کند. علاوه بر این، وزن عینک، شامل لنز نیز است.

چگونه درد گوش ناشی از عینک را تسکین دهیم؟

راه حل ها:

1. توصیه می شود برای تنظیم عینک خود به یک فرد متخصص مراجعه کنید. در بیشتر موارد، آنها باید بتوانند بدون هیچ گونه هزینه ای سریع قاب های شما را تنظیم کنند.

 2. اگر مجبور باشید می توانید عینک خود را در خانه تنظیم کنید. شما باید مراقب باشید که فریم های خود را از شکل خارج نکنید!  با استفاده از انگشتان خود، یا با کمک انبردست فلزی، به تدریج قسمت مورد نیاز برای تنظیم را فشار دهید. فشار باید به آرامی اعمال شود و به خاطر داشته باشید که یک تغییر کوچک تأثیر بیشتری از آنچه تصور می کنید دارد.

3. درد در گوش ناشی از فشار عینک است.  تنظیم دسته ممکن است نقاط فشار را از بین ببرد و درد را تسکین دهد؛ اگرچه ممکن است باعث لیز خوردن عینک هم شود. نصب بالشتک های نرم روی دسته نیز به کاهش فشار کمک می کند. انتخاب قاب عینک با شقیقه نرم داخلی نیز از درد گوش جلوگیری می کند.

4. سعی کنید عینکی را انتخاب کنید که وزن مطلوبی را داشته باشد. این وزن شامل؛ لنز ها و خود قاب می شود.

بعضی از برند ها برای جلوگیری از این مشکل، عینک هایی را طراحی کردند که این عینک ها دارای بالشتک های مخصوصی از جنس “الاستومر” نرم است که با ایجاد اصطحکاک از فشار روی گوش ها کم می کند. به عنوان مثال؛ ” Eyewear Beta-Simplicity” و ” Anchor Eyewear Beta-Simplicity” از این دسته از عینک ها هستند.

تمام نکات بالا برای جلوگیری از ایجاد درد در ناحیه گوش بیان شده است. اگر نتوانستید با هر یک از نکات بالا این مشکل را برطرف کنید، پس به دنبال یک عینک جدید باشید. به یاد داشته باشید؛ در هنگام خرید عینک جدید، از فروشنده یا پزشک مورد نظر مشاوره بگیرید. اگر به دنبال عینکی زیبا باتوجه به ایده آل های خود هستید، مقاله ” راهنمای جامع عینک ” را مطالعه فرمایید.

شما چطور؟ آیا تابه حال با این مشکل مواجه شده اید؟

Back to list

دیدگاه شما

  1. nd گفت:

    ممنون از اطلاعات خوبتون

    1. Shabnam Tanbakooie گفت:

      ممنونم از نگاه شما

  2. Hasti گفت:

    سلام
    اطلاع دارید این بالشتک هارو از کجا میشه تهیه کرد؟
    سایت خرید اینترنتی براش هست؟

    1. رژینا قیاسی گفت:

      با شماره تماس های فروشگاه ها تماس بگیرین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *