خرید عینک, عینک آفتابی, عینک طبی

چه زمانی عینک روی بینی جا می اندازد؟

چه زمانی عینک روی بینی جا می اندازد

چه زمانی عینک روی بینی جا می اندازد؟

عینکی که خریده ام را خیلی دوست دارم، ولی زیاد نمی تونم استفاده اش کنم زیرا روی بینی ام جا می اندازد و بینی ام را اذیت می کند… .

اگر شما هم این سناریو را تجربه کرده اید، پس مطمئنا از این مشکل رنج می برید. علت جا افتادن روی بینی چیست؟ چرا هنگام گذاشتن عینک از قسمت بینی اذیت می شویم؟ تمام این ها سوال هایی است که ذهن ما را به خود مشغول کرده، پس اگر کنجکاو هستید جواب را بدانید تا اخر مطلب را بخوانید.

یکی از اهداف اصلی استفاده از عینک، جدا از دیدن بهتر، راحتی است. جا انداختن عینک بر روی بینی چند دلیل مختلف دارد:

درست قرار نگرفتن عینک بر روی بینی:

هنگامی که عینک به درستی بر روی صورت قرار نگیرد، از محل بینی لیز خورده و جا به جا می شود. این جا به جایی مداوم، باعث سایش بینی شده و جا می اندازد.

وزن عینک:

هنگامی که وزن عینک که ناشی از وزن لنز ها و قاب عینک است؛ زیاد باشد. بر نقاطی از صورت که تکیه می کند، فشار می آورد. هر چقدر که مساحت تکیه گاه کمتر باشد، این فشار بیشتر می شود. بینی هم یکی از آن تکیه گاه هایی است که مساحت کمتری را نسبت به قسمت های دیگر دارد، به همین دلیل فشار وارد شده بر این بخش بیشتر از بخش های دیگر بوده و باعث ایجاد رد بر روی بینی می شود.

حالا که دلایل ایجاد رد روی بینی را فهمیدم، نوبت به رفع این مشکل است.

question

کجا باید عینک روی بینی، بنشیند؟

نحوه قرارگیری عینک روی ناحیه بینی می تواند روی بسیاری از موارد از جمله راحتی کلی و وضوح دید شما تأثیر بگذارد.  وقتی عینک جدید می زنید، قاب ها نباید هرگز در برابر بینی شما خیلی سفت باشند. می توان حداقل فاصله ای بین بینی و پل عینک ایجاد کرد. یادتان نرود که هرگز ناحیه باز،  بین بینی و بالشتک بینی وجود نداشته باشد.

در مورد کودکان، بزرگ بودن عینک یا مناسب قرار نگرفتن چارچوب، بر روی بینی باعث رد افتادن می شود.  شیشه های بزرگ می توانند وزن بیش از حد بر روی بینی کودک شما وارد کنند، که می تواند باعث لغزش قاب شود. به همین دلیل دانستن نحوه قرارگیری عینک بر روی بینی کودک به همان اندازه اهمیت درک چگونگی قرارگیری آن بر روی شما مهم است.  بالشتک های عینک فرزندتان، باید در دو طرف بینی قرار بگیرید.

>>>> داشتن بالشتک های بینی بسیار بالا یا پایین می تواند احساس سفتی بیش از حد در بینی ایجاد کند و در برخی موارد، طبق گفته انجمن بینایی سنجی آمریکا (AOA)، می تواند میزان اکسیژن شما را از طریق سوراخ های بینی کاهش دهد.

question

اگر عینکم روی بینی من خیلی سنگین باشد، چه کاری می توانم انجام دهم؟

بسیاری از افراد هر روز عینک می زنند، بنابراین اطمینان از راحت بودن آنها از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر عینک شما بینیتان را فشرده می کند یا اگر بالشتک های عینک شما آثار برجای می گذارد، ممکن است عینک روی بینی شما خیلی سنگین باشد.

بالشتک های بینی خود را تنظیم کنید. بالشتک های بینی را فقط به داخل یا خارج حرکت دهید تا زمانی که احساس راحتی کنند و وزن را از بینی شما بردارند.

اگر عینک های شما فاقد بالشتک قابل تنظیم هستند، می توانید دسته ها را محکم کنید همچنین می توانید بررسی کنید که؛ اندازه پل عینک مناسب شما است یا نه؛ که در ایم صورت باید به دنبال عینک جدیدی بگردید.

اگر مدت زمان زیادی از عینک استفاده می کنید، پس باید عینکی را انتخاب کنید که قاب انعطاف پذیری داشته باشد و زیادی سفت نباشد؛ زیرا سفت بودن عینک هم یکی دیگر از دلایل جا انداختن روی بینی شما است. طرح های عجیب و غریب ومنحصر بفرد عینک زیبایی خاص خودشان را دارند، اما برای استفاده روز مره و مدوام کارایی ندارد و باعث ایجاد درد در ناحیه بینی می شود. شما باید عینکی را انتخاب کنید که پل عینک استاندارد و از اندازه مناسبی برخوردار باشد.

اگر تا اینجای کار نتوانستید، رد ناشی از عینک را از روی بینی خود برطرف کنید، می توانید با مراجعه به فروشگاه های اپتیکی یا با مراجعه به پزشک چشم این مشکل را حل کنید. اگر به دنبال عینکی زیبا متناسب با ایده آل های خود هستید، مقاله “ راهنمای جامع خرید عینک” را مطاله فرمایید.

Back to list

دیدگاه شما

  1. بهار گفت:

    شما تعمیرات عینک هم دارین ؟

    1. پشتیبان سایت گفت:

      بله تعمیرات عینک در فروشگاه مرکزی ایران‌آـیلند انجام میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *