خرید عینک

چگونه موقع خرید عینک سرمان کلاه نرود؟

چگونه موقع خرید عینک سرمان کلاه نرود؟

بازار عینک از قدیم تا الان، تغییرات زیادی را کرده و حالا؛ عینک به عنوان یک اکسسوری پر فروش و جذاب که هر فردی به یکی از آن احتیاج دارد، تبدیل شده است.

بازار فروش عینک، بسیار بزرگ است؛ بنابراین جای تعجب نیست که عینک ها تنوع قیمتی زیادی را داشته باشند. در اوایل سال 2019، گزارش “OECD” نشان داد که تجارت کالاهای تقلبی، در حال حاضر 3.3٪ از تجارت جهانی است و عینک هم یکی از کالاهایی است که فروش زیادی را دارد و به همین دلیل موارد تقلبی آن، بسیار زیاد است. پس برای خرید عینکی خوب که تقلبی هم نباشد چه چیز هایی را باید در نظر گرفت؟ در حالی که با پیشرفت فناوری، تشخیص کلاهای تقلبی از اصل بسیار سخت و گیج کننده شده است؛ پس چگونه می توان تقلبی و جعلی بودن یک عینک را تشخیص داد؟

در اینجا چند روش آسان برای تشخیص عینک واقعی از جعلی آورده شده است.

جعبه:

در جعبه های عینک، به دنبال آرم یا نام طراح  و شرکت بگردید. همچنین معمولاً اطلاعات سازنده و بارکد یا کد سریال را پیدا خواهید کرد. این موارد را با جزئیات در بروشور همراه و روی قاب عینک آفتابی، بررسی کنید. تعداد مدل، اندازه ها، رنگ، لنز، قاب و کشور سازنده باید روی بازوهای عینک آفتابی درج شده باشد. نام شرکت سازننده و آرم آن باید با فونت زیبا درج شده باشد و غلط املایی نیز نداشته باشند.

همچنین یک عینک خوب دارای شماره مدلی است که اگر در سایت شرکت سازننده سرچ کنید، می توانید جزئیات کامل آن را ببینید.

وسایل همراه عینک:

وب سایت تولید کننده را بررسی کنید تا ایده خوبی در مورد پوشش دهی عینک خود پیدا کنید. به عنوان مثال: عینک آفتابی واقعی “Oakley” دارای کیف سخت یا کیف نرم و با کیفیت عالی است که معمولاً دارای آرم است.

عینک آفتابی واقعی پرادا با یک پارچه میکرو الیاف مشکی و یک آرم پرادا بر روی آن؛ به فروش می رسد.

لنزها:

لنزهای عینک، باید از کیفیت بالاتری برخوردار باشند. بدانید چه می خریدلنز مهم ترین جزء یک عینک آفتابی محسوب می شود و عملکرد بسزایی را در اطلاح بینایی شما دارد؛ پس در انتخاب لنز ها و آزمایش آنها، حساسیت بیشتری را به خرج دهید.

به عنوان مثال: طرح های کلاسیک “Ray-Ban” از شیشه ساخته می شوند.

قابها:

یکی دیگر از روش های عالی برای بررسی نحوه جعلی بودن عینک آفتابی، بررسی قاب ها و وزن است. برای مثال: “Ray-Ban” های جعلی احساس سنگین تری نسبت به موارد واقعی آن دارند. قاب های معتبر ساخته شده از مواد با کیفیت در هنگام زدن، باید احساس تعادل و راحتی داشته باشند. آنها نباید هیچگونه خراش یا نقصی داشته باشند.

توصیه می کنیم که قاب های عینک ها را از بالا نگاه کنید؛ تا از متقارن بودن آنها اطمینان حاصل کنید.

مارک تجاری:

اکثر مارک های با کیفیت معمولاً نام شرکت یا حروف اول نام تجاری خود را در لنزها حک می کنند. سعی کنید نام ها را با ناخن های خود خراشیده کنید تا اگر به راحتی جدا شود، بفهمید که ساختگی هستند. وجود نداشتن لوگو هم نشان دهنده تقلبی بودن آن است.  اگر قبلاً عینک ها را از مارک خاصی خریداری کرده اید، باید بدانید که به دنبال چه چیزی باشید.

نشان “Oakley “یک ‘O‘ برجسته است که در قاب تعبیه شده است، در حالی که “Ray-Ban” اصلی دارای ‘RB‘ است که به وضوح بر روی یک لنز و “Ray-Ban” به رنگ سفید در لنز دیگر حک شده است.

لولاها:

عینک آفتابی واقعی باید بدون زحمت باز و بسته شود. به عبارت دیگر، خیلی تنگ یا فلاپی نیست. لولاها باید جامد باشند و دارای قالب های با کیفیت باشند.

توجه به جزئیات:

اگر به طور قابل توجهی هزینه بیشتری برای خرید عینک آفتابی پرداخت می کنید، قطعاً می خواهید اطمینان حاصل کنید که چگونه جعلی بودن عینک آفتابی را تشخیص دهید. از مواد گرفته تا وزن، همه چیز باید کیفیت را بگوید.

قیمت گذاری:

برچسب قیمت عینک آفتابی قبلاً راهی کاملاً موثر برای تشخیص تفاوت بین نسخه های واقعی و جعلی بود. درست است که محصولات تقلبی را می توان با تخفیف شدید و یا با قیمت های فوق العاده پایین فروخت؛ اما این روزها عینک های آفتابی تقلبی به قدری معتبر به نظر می رسند که می توانند قیمت های بالاتر از حد انتظار را نیز بدست آورند.  بنابراین فقط براساس قیمت درخواستی تصمیمی نگیرید.

محافظت در برابر اشعه "uv" :

می توانید با استفاده از دستگاه های “یو وی-متر “، دارا بودن این ویژگی را بررسی کنید. بعضی از افراد برای اطمینان بیشتر به یک  “اپتومتریست” هم نشان می دهند.

پولاریزه بودن:

چند روش برای بررسی این ویژگی وجود دارد:

  1. تصاویر مخصوصی وجود دارند که فقط با عدسی های پولاریزه قابل مشاهده بوده و با چشم و عدسی های دیگر نمی توان آن را دید.
  2. اگر هنگام نگاه کردن به گوشی تلفن همراه با عدسی پولاریزه، گوشی را بچرخانید و متوجه تاری و تیره شدن تصاویر شوید؛ به این معنی است که عدسی عینک شما پولاریزه است زیرا عدسی های پولاریزه فقط در یک محور خاصی بهترین دید را به چشم می دهند.
  3. یک سطح صاف پیدا کنید مثل شیشه و بعد نوری را به آن بتابانید که تولید نور خیره کننده کنند؛ حال عینک را با زاویه 60 درجه بچرخانید به طوری که یکی از عدسی ها کمی بالاتر از عدسی دیگر قرار بگیرد، اگر پلاریزه باشد انعکاس نور از سطح براق کم شده و حذف می شود.

شدت نور:

عینک های تقلبی در ابتدا همه چیز را شفاف تر نشان می دهد اما پس از مدتی از این شفافیت کم شده و باعث خستگی چشم  می شود.

فریم عینک:

به فریم عینک ها در هنگام خرید توجه کنید. اگر فریم دارای موج، نقطه یا جوش، خط و خش، خط قالب و وجود مواد اضافی باشد؛ به این معنی است که در ساخت فریم عینک از مواد بی کیفیت استفاده شده که نشان می دهد عینک تقلبی است.

این 12 مرحله یک راهنمای کلی برای کمک به شما در تشخیص تفاوت عینک واقعی یا تقلبی است. اما در صورت شک، مستقیماً از یک فروشنده معتبر یا قانونی خرید کنید.  وب سایت فروشگاه را بررسی کنید و مطمئن شوید که گواهی اصالت و ضمانت دریافت کرده اید.اگر به دنبال خرید عینکی زیبا؛ باتوجه به ایده آل های خود هستید، مقاله ” راهنمای جامع خرید عینک” را مطالعه فرمایید.

Back to list

دیدگاه شما

  1. nd گفت:

    چجوری میشه لنز عینک رو تست کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *