خرید عینک, عینک آفتابی, عینک طبی

راهنمای انتخاب عینک برای کودکان:

راهنمای خرید عینک برای کودکان

راهنمای انتخاب عینک برای کودکان:

عینک هایی که برای کودکان خود انتخاب می کنید باید، سرگرم کننده ، رنگارنگ و در اشکال و اندازه های بسیار متنوعی باشد و همچنین از دوام کافی برای زنده ماندن در بازی خشن و پر جنب و جوش کودکان برخوردار باشد. انتخاب یک عینک مناسب برای کودکان می تواند طاقت فرسا و گیج کننده باشد. در اینجا مواردی وجود دارد که باید هنگام خرید عینک برای کودک خود به خاطر داشته باشید:

frame

اندازه قاب

قاب عینک اکنون، برای کودکان در هر سنی، حتی برای نوزادان چند ماهه هم، موجود است.  یافتن اندازه متناسب با کودک شما باید آسان باشد؛ اما به خاطر داشته باشید که شماره چشم، میزان ضخامت لنز را تعیین می کند. اگر کودک شما شماره چشم بالایی دارد، از فریم های بزرگ پرهیز کنید. هرچه قاب بزرگتر باشد، ضخامت لنزها نیز بیشتر خواهد بود. همچنین، به خاطر داشته باشید که لنز بزرگتر به معنای انحرافات مرتبه بالاتر در نزدیکی لبه لنز است، که ممکن است به معنای خطر بیشتر تاری یا تحریف دید محیطی باشد.

attractive

یک طرح جذاب انتخاب کنید

بسیاری از بچه ها برای اولین بار از داشتن عینک احساس ناراحتی می کنند.  به کودک خود اجازه دهید آنچه دوست دارد را به شما نشان دهد. او را به انتخاب قابهایی که دارای طراحی مدرن و جذاب هستند؛ تشویق کنید. هدف این است که کودک شما با اعتماد به نفس و ظاهر زیبا از فروشگاه بیرون برود!

material

فلز یا پلاستیک؟

امروزه، قاب های فلزی و پلاستیکی از نظر دوام، وزن و هزینه مشابه ساخته می شوند. اما، تنوع قاب های پلاستیکی بیشتر از فلزی است.  اگر کودک شما علائم آلرژی به هر ماده ای (به عنوان مثال نیکل) دارد، نگران نباشید؛ قاب های ضد حساسیت نیز در بازار موجود است.

b glasses

پل مناسب

بینی کودکان کاملاً رشد نکرده است، بنابراین آنها پلی ندارند تا عینک خود را به پایین بلغزد. یافتن قاب های مناسب برای کودک شما از این نظر دشوار است. با این حال، خبر خوب این است که قاب های فلزی با استفاده از بالشتک های بینی قابل تنظیم و  حتی قاب های پلاستیکی نیز متناسب با بینی های کوچک ساخته می شوند. با طیف وسیعی از طرح های موجود، و مشاوره از یک فروشنده، قاب متناسب با بینی کودک خود را انتخاب کنید.

hinges

لولاهای عینک

لولاهای عینک باعث می شوند که دسته ها به داخل خم شوند، بدون اینکه آسیبی ببیند.  از آنجا که بچه ها همیشه هنگام گذاشتن و برداشتن عینک خود مراقب نیستند. داشتن یک لولای انعطاف پذیر برای عینک می تواند از آسیب دیدن سریع عینک جلوگیری کند.

lenses

مواد لنز

هنگامی که شما و فرزندتان روی قاب ها به توافق رسیدید، مورد بعدی ماده لنز است.  لنزهای کودکان باید از پلی کربنات ساخته شوند، این لنز ها برای راحتی بیشتر از مواد سبک تری ساخته شده اند که در برابر ضربه و خراش مقاوم هستند و می توانند از چشم های کودک در برابر اشعه UV محافظت کنند.

از انتخاب لنزهای شیشه ای برای عینک  کودکان خودداری کنید زیرا آنها بسیار سنگین هستند و می توانند راحت تر ترک خورده یا بشکنند.

frame

عینک آفتابی

برای کودکان مهم است که از سنین پایین از عینک آفتابی استفاده کنند تا از چشم خود در برابر اشعه مضر فرابنفش (UV) و  نور خیره کننده خورشید (HEV) محافظت کنند. بچه ها ساعتها بیرون از خانه در آفتاب می مانند. محافظت ویژه در برابر اشعه خورشید به ویژه در ساحل یا فعالیتهای برفی که نور از آب و برف منعکس می شود، برای سلامتی چشم بسیار مهم است. بسیاری از متخصصان می گویند قرار گرفتن طولانی مدت در معرض اشعه های مضر می تواند باعث ایجاد شرایط شدید چشمی در اواخر زندگی شود. هنگام انتخاب یک عینک آفتابی، به خاطر داشته باشید که گرچه رنگ و تراکم لنز معمولاً مورد پسند شخصی افراد است، اما مهم است که آیا لنزها برای ایمنی و محافظت در برابر اشعه ماورا بنفش، خوب عمل می کنند یا نه.

خرید لنزهای عینک آفتابی پلی کربنات به دلیل سایش سبک، مقاوم در برابر ضربه و راحتی، بسیار مفید است.

lense

لنزهای فتوکرومیک

اگر کودک شما به تصحیح دید تمام وقت، به ویژه برای دید از راه دور نیاز دارد، به خرید لنزهای فتوکرومیک فکر کنید.  عینک با لنزهای فتوکرومیک که به آنها لنزهای انتقالی نیز گفته می شود، گزینه بسیار مناسبی برای کودکان است زیرا نیاز شما به عینک آفتابی را برطرف می کند. لنزهای فتوکرومیک در حضور نور خورشید به طور خودکار از لنزهای شفاف به لنزهای تیره تبدیل می شوند و هنگام قرار گرفتن دوباره در فضای بسته، به لنزهای شفاف برمی گردند.  لنزهای فتوکرومیک در مواد و رنگهای مختلف وجود دارند و 100 درصد از اشعه فرابنفش خورشید را مسدود می کنند.

sport glasses

عینک محافظ ورزشی

کودکان در برابر آسیب دیدگی چشم و شکسته شدن عینک، آسیب پذیر هستند زیرا به طور منظم درگیر بازی و ورزش فعال هستند. اگر کودک شما درگیر ورزش است، سایش محافظ چشم مانند عینک های ورزشی، لنزهای پلی کربنات یا محافظ های جانبی می تواند از بسیاری از آسیب های چشم مربوط به ورزش و یا آسیب زدن به عینک عادی آنها جلوگیری کند. ممکن است شما بازیکنان بسکتبال را دیده باشید که از این نوع قاب ها استفاده می کنند.  سایش محافظ چشم برای همه ورزش ها مانند هاکی، بسکتبال، فوتبال، بیس بال، تنیس و هر ورزش دیگری که ورزشکار در آن حرکت می کند ضروری است. قاب های عادی عینک از محافظت کافی برخوردار نیستند و به راحتی آسیب می بینند. سایش محافظ چشم را می توان با لنزهای تجویز شده خریداری کرد تا کودکان بتوانند هنگام انجام ورزش مورد علاقه خود، بدون خطر آسیب دیدگی، به وضوح ببینند.

warranty

ضمانت نامه

بسیاری از فروشگاه های فروش عینک، یک ضمانت ارائه می دهند که در صورت آسیب دیدن قابها یا لنزها بدون هزینه یا با پرداخت هزینه کمی تعمیر شوند.  گارانتی ها را در نظر بگیرید، به خصوص اگر کودک شما کودک نوپایی است یا برای اولین بار عینک می زند.

انتخاب مناسب ترین عینک برای کودک اولویت اصلی شماست، از این راهنما برای کمک به شما در انتخاب یک عینک مناسب برای کودکانتان، استفاده کنید و فراموش نکنید فرزند شما لایق بهترین ها است. اگر به دنبال یک عینک زیبا و متناسب با ایده آل های خود هستید، مقاله ” راهنمای خرید جامع عینک” را مطالعه فرمایید.

Back to list

دیدگاه شما

  1. بهرام کمالی گفت:

    عالیییی

    1. پشتیبانی سایت گفت:

      با تشکر از نظر شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *